Leveransvillkor
1.1 Varororna som säljs på restaurangjouren.se gäller så långt lagret räcker och vi kan ej garantera att utsåld vara ersätts med annan.
1.2 Kundens beställning är gällande för bägge parter när restaurangjouren.se bekräftat beställningen och skickat över denna bekräftelse med e-post till kunden.
1.3 Leverans sker vid nästa möjliga leveranstid och skall väljas vid köp. Denna tid kommer vi att boka upp med dig när varorna är plockade och bokade.
Vi försöker alltid boka upp leverans med 2 timmars fönster, tex 12-14. Kan ni inte vara på plats vid denna tid så behöver vi övriga instruktioner som tex portkod, portlås eller om vi kan lägga varorna någon annanstans tills ni kommer.
Reklamationer och returer
För att RJ ska godkänna reklamationen måste det vara ett produktfel som påpekas vid mottagningen eller ett som Medlemmen rimligen inte kunde märka vid köpet. Reklamationen måste skickas inom 10 dagar efter leverans eller köp och innan varans utgångsdatum. Medlemmen måste även bevisa att felet inte beror på deras hantering.
Vid returer måste varan vara i originalförpackningen. RJ godkänner inte returer där säkerheten inte kan garanteras. Det innebär att returer av kyl- och frysvaror eller varor med brutna förpackningar inte accepteras, utom vid godkänd reklamation.